Polityka prywatności

Niniejsza Polityka Prywatności określa, w jaki sposób działa nasza strona internetowa https://safescreensafemind.pl (“Strona Internetowa”) oraz, jakie dane osobowe są gromadzone za jej pośrednictwem, a także w jakim celu i na jakich zasadach przetwarzamy te dane.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (”RODO”) informujemy o przetwarzaniu przez nas Państwa danych osobowych, a także o przysługujących Państwu uprawnieniach.

  1. Dane administratora

Operatorem Strony Internetowej oraz administratorem danych osobowych pozyskiwanych za jej pośrednictwem jest:

Fundacja International Leaders Forum ul. Piękna 18, 00-549 Warszawa, NIP 5272866176; REGON 381410211, zwana dalej „Administratorem”. 

  1. Podmioty danych i zakres przetwarzania danych osobowych

2.1.       Niniejszą Politykę Prywatności kierujemy do każdej osoby korzystającej z naszej Strony Internetowej (“Użytkownik”).

2.2.      Podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony Internetowej automatycznie zbierane są dane dotyczące liczby Użytkowników z wyodrębnieniem nowych Użytkowników, a także dotyczące sesji i odsłon, średniego czasu trwania sesji i współczynnika odrzuceń. Dane te są zbierane przez pliki cookies (tzw. ciasteczka) oraz system Google Analytics i mogą one być zapisywane w logach serwera.

2.3.      Pliki cookies, o których mowa w pkt. 2.2. powyżej, to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia Użytkownika podczas przeglądania Strony Internetowej. Pliki cookies zapamiętują preferencje Użytkownika, co umożliwia nam podnoszenie jakości świadczonych usług, poprawianie wyników wyszukiwania i trafności wyświetlanych informacji oraz śledzenie preferencji Użytkownika. Użytkownik może zrezygnować z cookies, wybierając odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron www.

2.4.      Wyrażenie przez Użytkownika zgody na przechowywanie lub uzyskanie przez Administratora dostępu do cookies na urządzeniu Użytkownika następuje poprzez ustawienia przeglądarki zainstalowanej na urządzeniu Użytkownika. W celu usunięcia plików cookie z urządzenia Użytkownik może skorzystać z opcji swojej przeglądarki.

2.5.      Administrator korzysta z rodzajów cookies wymienionych poniżej (chyba, że wskazano inaczej):

  • niezbędne pliki cookies – pliki mające kluczowe znaczenie, umożliwiające Użytkownikom poruszanie się po Stronie Internetowej i korzystanie z jej funkcji takich jak: dostęp do bezpiecznych obszarów na Stronie Internetowej; bez tych cookies Strona Internetowa może się nie wyświetlać poprawnie; są to pliki cookies zarejestrowanych Użytkowników – niepowtarzalne identyfikatory nadawane każdemu Użytkownikowi, używane do ich rozpoznawania w czasie odwiedzin na Stronie Internetowej oraz powrotu do witryny;
  • wydajnościowe cookies – zbierające informacje o tym, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony Internetowej, które części Strony Internetowej odwiedzają najczęściej oraz czy otrzymują komunikaty o błędach ze stron internetowych; dane zbierane przez te pliki cookies są anonimowe i służą wyłącznie poprawianiu funkcjonowania Strony Internetowej;
  • funkcjonalne pliki cookies – rejestrujące wybory dokonywane przez Użytkowników (takich jak nazwa użytkownika, język lub region, w którym użytkownicy przebywają). Pliki te mogą być również wykorzystywane do zapamiętywania zmian, których dokonał użytkownik, np. zmian rozmiaru i czcionki tekstu i innych części Strony Internetowej, które można edytować. Informacje zebrane przez pliki cookies Usługodawca może wykorzystywać w celu identyfikacji zachowań użytkowników i udostępniania treści).

2.6.      Google Analytics to system analityki internetowej dający wgląd w ruch Strony Internetowej stosowany w celu prowadzenia działań marketingowych.

2.7.      Media społecznościowe stron trzecich mogą rejestrować informacje na temat Użytkownika, na przykład wówczas, gdy Użytkownik klika na przycisk “Dodaj” lub “Lubię to” w odniesieniu do danego portalu społecznościowego podczas pobytu na Stronie Internetowej. Nie kontrolujemy stron podmiotów trzecich ani ich działań. Informacje na temat witryn mediów społecznościowych Użytkownik może znaleźć na ich stronach. Zalecamy zapoznanie się z warunkami korzystania i polityką prywatności takich witryn przed przystąpieniem do ich używania.

2.8.      W zależności od rodzaju usługi dostępnej na naszej Stronie Internetowej zakres danych osobowych, który jest niezbędny do realizacji usługi może być różny. Korzystając z danej usługi, np. formularza kontaktowego lub dokonując subskrypcji, Użytkownik sam bezpośrednio ustala kategorie danych wymagane do skorzystania z usługi lub funkcjonalności. 

2.9.      Dane osobowe, których przekazanie jest niezbędne do wykonania danej usługi, realizacji transakcji bądź przyjęcia zamówienia, będą w sposób wyraźny oznaczone na formularzu dostępnym na Stronie Internetowej. W przypadku skorzystania z formularza kontaktowego Użytkownik zostanie poproszony o podanie danych osobowych tj. imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale jest konieczne w celu prowadzenia korespondencji, w szczególności udzielania odpowiedzi na zapytania kierowanych do nas poprzez formularz kontaktowy na stronie, złożenie zamówienia (zawarcie umowy). W przypadku niepodania którejkolwiek z tych danych Administrator zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy z Użytkownikiem lub nieudzielenia odpowiedzi na zapytanie.

2.10.    Administrator nie pozyskuje ani nie przetwarza danych szczególnych kategorii.

  1. Cele, podstawy i okres przetwarzania danych osobowych

3.1.       Administrator przetwarza dane osobowe w poniższych celach i okresach:

  1. umożliwienie korzystania ze Strony Internetowej, rozwój i prawidłowe funkcjonowanie Strony Internetowej, monitorowanie stanu sesji, dostosowanie wyświetlanych informacji do preferencji Użytkownika, lub analiz, statystyk, badań i audytu wyświetleń Strony Internetowej – podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na prowadzeniu, rozwijaniu i utrzymaniu Strony Internetowej; w tym celu dane przetwarzane są przez okres do 2 lat od zakończenia korzystania ze Strony Internetowej lub skutecznego złożenia sprzeciwu;
  2. zawarcie i wykonanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną – w przypadku, gdy Użytkownik jest stroną umowy, podstawą jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania umowy lub zgoda na przetwarzanie danych; w tym celu dane osobowe są przetwarzane do czasu zawarcia umowy, a po jej zawarciu przez czas obowiązywania umowy oraz do upływu okresu przedawnienia roszczeń lub obrony przed roszczeniami wynikającymi z umowy;
  3. prowadzenie dokumentacji księgowej – podstawą przetwarzania jest realizacja obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, wynikających z przepisów dotyczących rachunkowości, podatków np. przechowywanie faktur i dokumentów księgowych, dokonywanie rozliczeń podatkowych; w tym celu dane osobowe są przetwarzane przez okres określony przepisami prawa, tj. 5 pełnych lat kalendarzowych od zakończenia roku rozliczeniowego;
  4. wewnętrzne cele administracyjne Administratora (w szczególności tworzenie statystyk, raportowanie, planowanie, rozwój usług) – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przez czas niezbędny do realizacji tych celów;
  5. ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – podstawą takiego przetwarzania będą prawnie uzasadniony interes Administratora, zaś czas przetwarzania to okres przedawnienia roszczeń zależny od rodzaju roszczenia;
  6. w celach marketingowych, kontaktowych, w tym marketingu produktów i usług, nawiązania lub utrzymywania relacji biznesowych oraz marketingu bezpośredniego, w tym przesyłanie treści o charakterze marketingowym i promocyjnym, tj. oferty handlowe, informacje na temat organizowanych przez Administratora akcji promocyjnych i wydarzeniach związanych z jego działalnością – podstawą przetwarzania są prawnie uzasadniony interes Administratora,  polegający na promocji marki oraz marketingu i sprzedaży produktów i usług, a przetwarzanie danych osobowych trwa przez okres do 2 lat od ostatniego kontaktu lub złożenia sprzeciwu.

3.2.        Przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych może przyjąć w szczególności formę: wysyłki newslettera, biuletynów informacyjnych, informowania o nowych ofertach, produktach lub usługach, obsługi klienta, oferowania osobom zarejestrowanym dodatkowych rabatów lub zapraszania ich do udziału w akcjach promocyjnych oraz konkursach, kontaktach w celu badania satysfakcji klienta lub jakości usług.

  1. Sposób przetwarzania i zabezpieczenia danych

4.1.      Dane osobowe przetwarzane są za pośrednictwem systemu informatycznego o ograniczonym dostępie oraz zabezpieczonego przed dostępem osób nieupoważnionych w sposób należyty, zgodny ze stosowanymi powszechnie rozwiązaniami technicznymi i organizacyjnymi zapewniającymi ochronę przetwarzania danych osobowych odpowiednią do kategorii danych, objętych ochroną.

4.2.      Dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany. Oznacza to w szczególności filtrowanie, wyszukiwanie, profilowanie oraz usuwanie danych osobowych i uzupełnianie ich o dodatkowe informacje (np. historię zamówień) zgodnie ze zdefiniowanymi uprzednio założeniami.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

5.1.       Użytkownik ma prawo skierowania do Administratora zapytania, czy Administrator przetwarza jego dane osobowe, a w przypadku odpowiedzi pozytywnej – także o źródło pochodzenia danych, informację, od kiedy dane są przetwarzane, celu, zakresie i sposobie ich przetwarzania informacji, czy dane Użytkownika zostały udostępnione podmiotom trzecim, a jeżeli tak – to jakie podmioty (lub kategorie podmiotów) były odbiorcami jego danych osobowych.

5.2.      Użytkownik może odwołać udzieloną uprzednio zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingu usług podmiotów trzecich.

5.3.      Użytkownik ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

5.4.      Użytkownik ma także prawo żądania zaprzestania przetwarzania oraz usunięcia swoich danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym).  W takiej sytuacji Administrator usunie wszystkie dane osobowe Użytkownika z wyłączeniem tych, których przechowywanie i przetwarzanie wiąże się z realizacją obowiązków ustawowych (np. przechowywanie kopii wystawionych faktur, zawierających dane osobowe – przez okres wymagany przepisami prawa). Administrator ma prawo pozostawić w zbiorze imię (imiona) i nazwisko (nazwiska) wyłącznie w celu uniknięcia ponownego wykorzystania danych tej osoby. Żądanie zaprzestania przetwarzania danych osobowych następuje w formie pisemnej na adres siedziby Administratora.

5.5.      Użytkownik może zgłosić tzw. „sprzeciw marketingowy”, który będzie skutkować zaniechaniem wykorzystywania przez Administratora danych osobowych w celu realizacji jakichkolwiek aktywności marketingowych, z zachowaniem danych osobowych w systemach informatycznych i zbiorach danych Administratora, np. w celu realizacji uprawnień z tytułu rękojmi lub gwarancji. Sprzeciw wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego Użytkownik może wnieść w formie mailowej bezpłatnie i w dowolnym momencie do Administratora.

5.6.      Użytkownik ma prawo:

  1. żądania sprostowania danych;  
  2. usunięcia danych;
  3. ograniczenia przetwarzania danych;
  4. żądania przeniesienia danych;
  5. wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy RODO.
  6. Odbiorcy danych

Odbiorcami danych osobowych Użytkownika będą pracownicy oraz współpracownicy Administratora i jego kontrahenci (jeżeli będzie to niezbędne do realizacji umowy), a także podmioty wspomagające Administratora w prowadzonej przez niego działalności w tym zapewniające obsługę IT, świadczące usługi telekomunikacyjne, dostarczające infrastrukturę IT (w tym serwery), świadczące usługi kurierskie, pocztowe, marketingowe, archiwizacyjne, audytorskie, kontrolne, prawne oraz inne podmioty upoważnione przez Administratora.

  1. Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy

W związku z wykorzystywaniem przez Administratora w działalności marketingowej narzędzi: Google, LLC oraz Facebook Inc., LinkedIn dane osobowe Użytkowników mogą być przekazywane do państw trzecich, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG), w tym szczególności do Stanów Zjednoczonych. Zgodne z przepisami RODO Administrator będzie w takich sytuacjach stosował zabezpieczenia, które zagwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.